söndag 13 november 2011

Good For You

Syfte
Påminna folk om säker körning.

Bakgrund och tankarna bakom
Goodyear gjorde sommaren 2011 den största svenska satsningen på länge. De hade bokat eventyta vid Tennisveckan i Båstad, MatchCup Sweden på Marsstrand och Nordea Masters i Stockholm.

Det som orsakar flest olyckor i sommartrafiken är helt enkelt att folk somnar till bakom ratten. Som god ambassadör för säker körning hjälper därför Goddyear sommartrafikanterna att göra rätt val för att hålla sig fokuserad, alert och pigg. Under ”Good For You” märker Goddyear ut bra val som håller både passagerare och medresenärer på gott humör.


Text & Idé: Nina Janowicz
Layout & Idé: Håkan Tiderman
Byrå: Relevent
Monterarbete: Relevent

På vägen in till Båstad, Marsstrand och Stockholm möttes trafikanterna med enkla budskap.


Efter budskapen blev man invinkad till pitstop. Där blev däckdjupen kollade och alla fick varsin goodiebag, proppfylld med grejer som gör dig till en piggare chaufför. De som hade barn med sig fick dessutom lite extra prylar som håller de små nöjda och glada under bilfärden.


Givetvis belönade vi de som redan hade gjort ett gott val. Så körde du med Goodyeardäck var du välkommen in på VIP-parkeringen.


Och väl inne på området hade Goodyear en launch. Där erbjöds gästerna massage, kylda drycker och annat som kan räknas som bra val. Allting var så att säga Good For You.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar